Högerklicksskydd

söndag 14 september 2014

Tjejdag på stan

Idag skulle jag till optikern och kolla mina linser så jag frågade Gry om hon ville hänga med till Skellefteå för att ha en mamma-dotter-dag. Hon hakade på direkt och så gav vi oss iväg.


Jag och Gry hade en riktigt mysig dag. Shoppade lite kläder till henne och så åt vi på restaurang. Hon ville äta pannkakor så det fick det bli, jag åt sallad. Sen for vi även förbi på Coop och passade på att köpa hem lite kvarg som inte brukar finnas här hemma. Man får passa på när man är in till stan helt enkelt.

På vägen hem svängde vi förbi å sa hej till mormor & morfar med och sen for vi hem, ställde in kvargen i kylen och sen direkt iväg till farmor & farfar där vi mötte upp Calle & Greger. Fick middag där och sen åkte vi iväg till morfars igen och hämtade mitt vrålåk inför Kåsan som går av stapeln om två helger. Ska köra brorsans gamla Puch Dakota, det kan ju bli spännande.


Gry ritade förresten en teckning till mig i morse, medan jag höll på att sminka mig innan vi skulle åka till stan. Bilden är med oss två på. Lilla gumman, att hon hunnit bli så stor... Tycker att hon nyss var en liten pluttebebis men tiden går fort. Hade verkligen jättekul idag, det är som helt annorlunda när man tar sig tid och umgås med ett barn i taget. Idag var det bara vi två en stund och vad härligt det var att kunna hänga med varann en hel dag utan tjafs och bråk (som det lätt blir när en liten lillebror är med). Måste nog helt enkelt försöka få till fler såna här dagar.

Men nu tänkte jag vika in årorna för idag. Hej så länge! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar