Högerklicksskydd

torsdag 31 maj 2012

Mors Dag 2012

Här kommer lite bilder från i söndags när vi firade Mors Dag hemma hos mina föräldrar. Det blev en härlig eftermiddag med strålande sol, god mat och trevligt sällskap. Som det ska vara. Alla kunde vara med, utom Tilda (som var på shoppingweekend i London).

Vi började med plättmiddag till barnen.
Sen fixade morfar wok i murikkan...
 Medan Gry hade nån typ av dansuppvisning...
Min gamla katt Oliver kom för att kolla vad vi gjorde, sen ville Greger hänga med han ett tag.
Efter middagen tog Gry en cykeltur, och så gick vi tillsammans med Edvin ner till gamla "grankojan" som vi lekte jättemycket i när vi var små. Fast den var förstås inte lika fin längre, granen var inte alls speciellt grön och tät nu så jag tror den håller på att dö. När vi var små så var den jättestor och fin, och så tät så när man kröp in under de lägsta grenarna så hade man som ett tak av barr som skydd från regnet.
På vägen tillbaka från kojan hittade vi också den sista snön för i vår tror jag. Och sen gick vi in och åt tårta. Violer till mor, såklart!


1 kommentar:

  1. SV: Ha ha, men jag tror att det blir båda kepsarna.. faktiskt ;) den turkosa är SÅÅ snygg, men den svarta är bättre när jag är ute å går ;) Fina bilder, härlig mors dag :) Kram

    SvaraRadera